Week 1 in Villa Maria - Orientatieweek - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu Week 1 in Villa Maria - Orientatieweek - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu

Week 1 in Villa Maria - Orientatieweek

Blijf op de hoogte en volg Rose

09 Februari 2015 | Oeganda, Masaka

Maandag was mijn allereerste coschapdag! Phoscar, de conciërge nam me mee naar de verschillende afdelingen en stelde me voor aan de directeur van het ziekenhuis. Hij zou mij komende twee maanden begeleiden en me een rooster geven. Op maandag, woensdag en vrijdag doen dokters de ronde op de afdelingen, dinsdag en donderdag zijn voor operaties. De eerste week is een oriëntatieweek, dus elke dag zou ik op een andere afdeling meekijken. Het is even wennen aan de gang van zaken en de taalbarrière. Dinsdag vond ik daarom een leuke dag, want op de operatiekamer wordt vooral Engels gesproken. Na het meekijken op de OK ging ik naar de kinderafdeling. Daar was een dokter de student nurses een college aan het geven over de werking van verschillende medicijnen. Dit leek mij ook nuttig dus ik erbij zitten. Ik merkte wel ook dat er regelmatig dingen werden gezegd die niet helemaal klopte, waarvan ik "slecht genezende wonden kunnen tot kanker leiden" het meest opmerkelijk vond. Donderdag was weer operatiedag, en omdat ik dinsdag had geobserveerd bij een keizersnede mocht ik nu bij 2 operaties assisteren. Het is vooral heel veel kijken en luisteren op de afdelingen, dus ik was heel blij dat ik nu echt iets kon doen! Ik had het echt heel erg heet, maar vond het echt super leuk om te doen! Meestal ga ik tijdens de lunchpauze naar de kantine. Daar krijg ik standaard rijst+bonen. Niet echt mijn favoriete maaltje, maar wel leuk om mensen te ontmoeten. Iemand van de ICT zou me in het weekend meenemen naar lake Nabugabu, een strandje niet ver weg om te zwemmen. Dat was een leuke dag, behalve dat ik even was vergeten dat het Valentijn was en ik dus continu moest aanhoren hoe graag hij met we zou willen trouwen. Zondag ging ik naar de markt in Masaka om eindelijk groente en fruit te halen, want na een week rijst met bonen was ik daar wel aan toe. Ik heb al veel student nurses die m'n vriend willen zijn, dus die kwamen zou gauw ik thuis was meteen op bezoek. Ze voelde zich zo vrij om meteen al het eten dat ik net had gekocht te gebruiken voor een maaltijd. Het was eigenlijk niet m'n bedoeling om weer een week op rijst, bonen en biscuits te leven, maar nu waren wel 10 studenten blij gemaakt en het was ook wel gezellig. Het was net een kinderfeestje en je zou bijna vergeten dat ze net zou oud als ik zijn. Al mijn kleren werden uit de kast getrokken en aangedaan en ze wilde allemaal "een fotoshoot" houden. Komende week komen papa en mama! Ik kijk er echt naar uit! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rose

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 6225

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 06 April 2015

Keuzecoschap in Uganda!

Landen bezocht: