Van Kampala tot Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu Van Kampala tot Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu

Van Kampala tot Fort Portal

Blijf op de hoogte en volg Rose

30 Januari 2015 | Oeganda, Fort Portal

Hai allemaal!
Nieuw verhaaltje van wat ik de afgelopen dagen gedaan. Vanuit Kampala zijn we de reis begonnen door met de bus naar Kabale te gaan, wat een compleet nieuwe manier van reizen was. Zo zijn er geen echte vertrektijden want de bus vertrekt pas als hij helemaal vol is. Verder komen er onderweg steeds verkopers de bus in om drinken, bananen, vlees op stokjes, boeken, sokken, sandalen, shampoo enz. te verkopen. Dus mocht je iets vergeten, geen zorgen..je kunt het nog onderweg kopen. Ze rijden echt als gekken, maar met veel toeteren kom je na 8 uur dan toch heelhuids aan in Kabale. Daar hebben we een kanotocht gedaan bij Lake Buyoni en op een eiland oa het lokale bier geproefd. VIES!! Ze mengen millet (soort meel) met as en doen er dan water bij, wat ze vervolgens 4 dagen laten staan. Dat we niet ziek zijn geworden is een klein wonder. Onze volgende bestemming was Queen Elizabeth National Park. Om daar te komen hadden we weer een nieuw vervoersmiddel nodig: de matatu. Er mogen 14 mensen in zo'n busje, maar hier is het gewoon proppen en ben je gezellig met 24 man. In QENP hebben we een bootsafari gedaan en hebben we super veel dieren gezien. Ook zijn we een bioloog tegengekomen die onderzoek doet naar het gedrag van mongoose. Vraag me niet waarom dat belangrijk is, maar ze nam ons wel mee naar een stuk van het park waar toeristen niet mogen komen om naar de zonsondergang te kijken. Super mooi, en op onze weg terug zagen we ook nog een python! Nu zitten we in Fort Portal in een hostel dat deel is van Youth Encouragement Services. Ze zorgen dat arme kinderen schoolspullen krijgen, er is een weeshuis en opvang voor kinderen met hiv/aids. Het personeel is super leuk. Vandaag is er een feest voor de weeskinderen en wij gaan helpen, en vanavond gaan we op stap met Fiona (dochter van de manager van het hostel). Heb er zin in. Tot snel weer muzungus! :)

• 30 Januari 2015 - 11:06

Joop Beumer:

Fantastisch Roos, heerlijk om ook de reis mee te mogen maken via jouw verslag. Ik waan me zelf in zo'n oud krakkemikkig vervoer hutje opeen geperst en alle onaangename geurtjes om me heen, je hebt na een lange tocht behoefte aan een douche voor zover aanwezig. Spannend om steeds andere mensen te ontmoeten, je omschrijft de dingen die je meemaakt uitstekend ,leuk hoor!! Geniet van al het mooie om je heen en tijdens je ontdekkingsreis pas goed op je zelf.
    Veel liefs en knuffels van je opa Joop. Doei!!!!

• 30 Januari 2015 - 20:27

Dick:

Wat een heerlijk verslag. Je loopt de leuke mensen tegen het lijf hoor ik
    En die python.....
    We horen het nog wel.
    Groetjes van ons Jeanine en dick

• 30 Januari 2015 - 22:24

Jeanine:

Hoi rose prachtig verhaal weer echt leuk om te lezen. Ben blij dat je zo veel meemaakt en geniet! T gaat snel hè? En zo anders. Blijf schrijven, dikke knuffel tante nien. Hier gaat alles prima!

• 07 Februari 2015 - 13:00

Birgitte:

Hoi Rose,
    Wat een beeldende en boeiende verslagen schrijf je! Erg leuk om te lezen: ik zie het zo voor me. Je maakt nog eens wat mee als je op reis bent en je ontmoet interessante mensen. Geniet van alle nieuwe indrukken. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen. Groetjes van Birgitte