Van Fort Portal tot Villa Maria - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu Van Fort Portal tot Villa Maria - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Rose - WaarBenJij.nu

Van Fort Portal tot Villa Maria

Blijf op de hoogte en volg Rose

02 Februari 2015 | Oeganda, Fort Portal

Hey lieve mensen, dankjewel voor jullie lieve en leuke reacties. Ik hoor dat het hartstikke koud is in Nederland, ik kan me er maar moeilijk iets bij voorstellen hier! Het is een avontuurlijk weekje geweest dus het zal wel een lang verhaal worden. Vorige week ben ik met Karlie voor het eerst op stap geweest in Uganda. Super grappig, totaal andere muziek en iedereen kan hier heel goed dansen. De dag erna stond een hike van 18km gepland door een snikheet heuvelig landschap, die door het slaaptekort net iets zwaarder was dan normaal. Maar we hebben het overleefd en het was een mooie tocht. Onderweg hebben we de crater lakes gezien en zijn we een stuk door de jungle gelopen naar een waterval een soort grotten. Na Fort Portal zijn we terug naar Kampala gegaan om vanuit daar drie dagen naar Murchinson Falls te gaan met een organisatie. We sliepen in hele coole tenten in het park. Na aankomst werden we gewaarschuwd dat je geen eten in de tent mocht hebben omdat er dan pumba's (knobbelzwijnen) binnen komen stormen. Wij hadden nog wel wat in de tent liggen, maar de verpakking was nog dicht dus we dachten dat het wel mee zou vallen. Niet dus, de manager van het tentenkamp kwam op me afgestormd om te zeggen dat er 10 pumba's de tent hadden geplunderd en zojuist een feestmaal hadden gehad. Oeps! 's Avonds hadden we nog meer bezoek, een nijlpaard kwam ook even een kijkje nemen bij onze tent (maar bleef gelukkig wel buiten staan). Zo cool! Ik durfde alleen niet naar de wc 's nachts. We reisde samen in een busje met 7 anderen en gingen hiermee ook op safari. Het was een hele leuke groep mensen en op safari hebben we echt veel dieren gezien. Van de big 5 hebben we alleen geen leeuwen kunnen spotten, maar wel een luipaard! Onze driver was ook super, we mochten op het dak van de auto zitten zodat we alles heel goed konden zien. Verder hebben we een boottocht gedaan op de Nijl en nog meer watervallen gezien: de Murchinson Falls en Karuma Falls. Woensdag was het na de ochtendsafari tijd om terug naar Kampala te gaan. Onderweg hadden we wel een aantal stops. De eerste omdat we een lekke band hadden die verwisselt moest worden, de rest omdat Pascal (een Franse chef uit Londen) de driver steeds liet stoppen om suger cane, jack fruit en ananas te laten kopen voor hem. Bijna had hij ook een (meer dood dan levende) kip gekocht, maar dat ging z'n vriendin toch iets te ver, bovendien was de prijs niet goed. Terug in Kampala hebben we de laatste dagen vooral genoten van het zwembad met de rest van de groep. Op zaterdag ben ik vertrokken naar Villa Maria, de plek van mijn coschap. Ik heb echt een leuk huisje! Het ligt op het terrein van de nursing school, dus om mij heen wonen heel veel andere studenten en tegenover mij de nonnen. Villa Maria ligt wel nogal afgelegen, zo'n half uur rijden van de stad. Er is geen internet en het bereik is ook niet geweldig. Ik kreeg de tip om in een boom te klimmen, het schijnt dan beter te zijn. Echt veel berichtjes schrijven zal dus lastig worden, maar waarschijnlijk is hier genoeg te zien en doen om daar mee te zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rose

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 6205

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 06 April 2015

Keuzecoschap in Uganda!

Landen bezocht: