Eerste bericht uit Uganda! - Reisverslag uit Mengo, Congo - Brazzaville van Rose - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Uganda! - Reisverslag uit Mengo, Congo - Brazzaville van Rose - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Uganda!

Blijf op de hoogte en volg Rose

22 Januari 2015 | Congo - Brazzaville, Mengo

Hai allemaal!
Eindelijk was het zover, de reis ging beginnen. Thuis had ik nog alle noodsituaties met papa en mama doorgenomen, maar een vlucht missen zat er niet tussen. Ik zal nog wel het hele verhaal een keer vertellen als ik niet alles via m'n telefoon hoef te typen denk ik. Het komt er op neer dat we in Istanbul onze vlucht miste (no madam, all is good..niet dus). Maargoed "The first step towards getting somewhere is deciding that you are not going to stay where you are" dus 26 uur later konden we een vlucht naar Dubai boeken en via Dubai eindelijk naar Entebbe. Ondertussen waren we echt uitgeput en werd Karlie ook nog ziek. Gelukkig zijn we de health check bij de douane in Uganda tegen ebola ondanks dat we helemaal gaar waren snel doorgekomen en kregen we ook makkelijk een visum. Met de taxi zijn we naar het hostel in Kampala gebracht. Onderweg was er genoeg te zien. Overal hutjes, toeterende auto's, mensen die langs de weg lopen en een hoop rommel. In het hostel werden we verteld dat we geluk hadden omdat het een "special evening" met life muziek was. Daarbij hoorde ook een documentaire over de zanger. Hij was vroeger kindsoldaat in het leger van Joseph Kony, maar wist te ontsnappen. Dat samen met de reis en het temperatuurverschil maakte het een indrukwekkende dag. Vandaag is een regeldagje. We zijn we naar Mengo gegaan, een wijk verderop. Jawel op de boda boda, die scootertjes die volgens de reisgids (vooral in grote steden) levensgevaarlijk zijn. Echt een andere optie was er niet, maar gelukkig reed de chauffeur speciaal voor ons langzaam. In Mengo heb ik een kei mooie super oude Nokia en simkaart gekocht, dus mocht iemand me willen bereiken: +256 781122964. Beetje jammer dat ik er geen oplader bij kreeg en dat ik daar ook niet aan gedacht heb. Morgen gaan we verder naar Kabale, weer een lange tocht, maar na afgelopen dagen een eitje! Weraba Muzunga (Tot snel witte mensen)!

  • 22 Januari 2015 - 13:49

    Joop Beumer:

    Leuk ,om op deze manier wat van Roos te horen . Mijn kleindochter waar ik apetrots op ben ,als opa van in de tachtig ben ik toch een bofkont dit nog te mogen beleven. met dikke knuffeks en veel liefs van opa Joop Groetjes.

  • 22 Januari 2015 - 14:25

    Jeanine:

    Hoi lieve rose het loopt dus altijd anders als je wilt en gepland had wel knap dat je er alsnog bent aangekomen!!! Zal een ervaring zijn hoe je nu verder weer gaat, vond je verslag echt leuk te lezen, hier alles prima, we missen je! Dikke zoen

  • 25 Januari 2015 - 20:32

    Wim Verbeek:

    Hallo Rose, fijn iets van je te horen. het eerste probleem zelfstandig opgelost prima hoor.
    Het is een prima spannend verslag. Zorg voor jullie veiligheid en geniet geniet en geniet.
    Groetjes allebei en veel plezier en dank je voor je mailtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rose

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1159
Totaal aantal bezoekers 6209

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 06 April 2015

Keuzecoschap in Uganda!

Landen bezocht: